Jak zrobić piękne zdjęcia ślubne?

wiazanka slubna (3)Ślub to jeden z najważniejszych dni w życiu każdego człowieka, dlatego zdjęcia, które zostaną wykonane podczas uroczystości zaślubin i zabawy weselnej powinny być wyjątkowe. Warto także zauważyć, że ostatnimi czasy niezwykle popularne stało się robienie sesji ślubnych w plenerze. Pomysł jest doskonały, jednak do wykonania takich fotografii należy się odpowiednio przygotować. Poniżej podajemy kilka pomocnych wskazówek.

  • sesję należy od początku do końca zaplanować, najlepiej, aby opowiadała pewną historię;
  • wybierz odpowiednie i warte uwagi miejsce, może to być plener, dworek, ruiny zamku, stara kamienica, itp.;
  • w trakcie wesela rób bardzo dużo zdjęć Pary Młodej oraz wykonaj kilka zdjęć grupowych;
  • postaraj się, by na zdjęciach uchwycić emocje towarzyszące osobom, które na nich się znajdują;
  • w trakcie zabawy rób zdjęcia z zaskoczenia;
  • zwróć uwagę na dekorację sali i postaraj się ja uwiecznić na zdjęciach;
  • fotografuj najważniejsze momenty, krojenie tortu, pierwszy taniec, oczepiny, bawiących się gości;
  • zwróć uwagę na oświetlenie na sali i dostosuj parametry aparatu tak, by zdjęcia wyszły w odpowiedniej kolorystyce i miały doskonałą ostrość;
  • postaraj się robić zdjęcia z miejsca, z którego widać niemal każdy fragment sali weselnej;
  • sfotografuj detale, czyli obrączki, menu, winietki, bukiety kwiatów na stołach;
  • porozmawiaj z Parą Młodą i ich rodziną o oczekiwaniach;
  • zabierz ze sobą na imprezę kilka różnych obiektywów oraz zapasowy aparat;
  • zabierz ze sobą podręczną lampę błyskową;
  • weź ze sobą zapasową kartę pamięci oraz baterie;
  • rób zdjęcia używając różnych obiektywów;
  • postaraj się robić zdjęcia w kolorze, które później można zmienić w czarno-białe;
  • wyłącz dźwięk aparatu, aby w trakcie „pstrykania fotek” nie przeszkadzać bawiącym się gościom.